Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Már 15 éve hagyomány, hogy az eseményhez kapcsolódóan egy egész hetes programot szervez az intézmény. Ez a Föld hete, melynek keretében a tanulók különböző foglalkozásokon vesznek részt, melyek a sporttól a kézműves feladatokon át igen sokféle tevékenységet magába foglalnak.  

7. a

Az elég hamar kiderült, hogy az április 19-ével kezdődő hétre tervezett programot a megszokott formában nem lehet megtartani. Viszont azt gondoltuk, hogy ezt a jelentős rendezvényt most is meg kell tartani valamilyen formán. A döntés az lett, hogy egy projektnapot szervezünk a Föld napján, Az erdő címmel. A feladatok pedig a következő négy téma köré csoportosulnak: mozgás, természettudomány, matematika és logika valamint művészet ebbe beleértve az irodalmat és a képzőművészetet is. A végén egy nagy lezáró, összefoglaló, alkotó feladattal. 

6. a

A felső tagozatosok számára a kormány meghosszabbította a digitális oktatást, ezért az iskolában úgy döntöttünk, hogy számukra online projektnapot szervezünk. 

Mivel az interneten nem volt fellelhető anyag ehhez kapcsolódóan, a reál munkacsoport a nulláról építette fel a nap módszertanát. A gyerekek csapatokban dolgoztak egész délelőtt, és mind a négy témához kapcsolódóan csináltak feladatokat. A projektnap témája az erdő volt, így minden feladat ehhez kapcsolódott. A kamerák előtt végezték el a gyerekek a mozgásos feladatot, még a természettudományos feladat igen izgalmas volt, ugyanis arról kellett vitatkozniuk, hogy megépítsenek-e egy sípályát vagy ne. Az érvelők az erdei állatok, a polgármesterek, befektetők…  szemszögébe helyezkedett gyerekek voltak. A matematikai feladatnál a matematika, az erdő és a fák kapcsolatáról volt szó, végül pedig a művészet témakör az erdő és az irodalom kapcsolatáról szólt. 

Lényeges, hogy minden csapat az elvégzett feladat után kapott „ajándékot”, ami hangfájl, vagy kép volt, melyek közül egyet-egyet be kellett illeszteni a délutáni közös produktumba, az animációba. A tanulók minden elkészült művet megnézhettek, és szavazhattak is a nekik legjobban tetszőre. A diákoknak ez nagyon új volt, élvezték ezt a fajta innovációt, viszont a tanároknak nagyon nagy munka volt ennek megvalósítása.  

Fontos, hogy a nap folyamán minden tanulónak megvolt a maga szerepe, melyeket az osztályfőnökök koordináltak, és csak ehhez a naphoz kapcsolódtak. A szerepek a következők voltak: szószóló, kommunikáció és időfigyelő, nyelvőr, informatikus valamint animátor. Bár volt olyanról szó, hogy a diákok kapnak a munkáért valamiféle jelképes jutalmat, végül elvetették, hiszen úgy gondolták, hogy magának a napnak az élménye önmagában jutalom. Az iskola egyébként is törekszik arra, hogy inkább a belső motiváció legyen a fontos nem a külső.  

5. a

A felsős online Föld napja projekt jól sikerült, mind a 48 csapat teljesítette a feladatokat, és összességében öröm volt mind a diákok mind a pedagógusok számára.  

Az iskolába visszatért alsó tagozatosok az elmúlt évekhez hasonlóan érdekes, színes, játékos foglalkozásokon ismerkedtek az erdő növényeivel és állataival. A végén osztályonként plakátokat készítettek és ebből egy mozgalmas erdei kép állt össze. A gyerekek nagyon jól érezték magukat, lelkesen dolgoztak egész nap.