Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Beiskolázás

BEISKOLÁZÁS a 2024/2025-as tanévre 

Az óvodai ellátás után a tanköteles és iskolaérett gyermeket a szülő/gondviselő köteles beíratni a lakóhelye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára. 

Beiratkozás időpontja:

2024. április 18-19. 8.00-19.00 óráig 

A felvételi kérelem benyújtható a Kréta rendszer e-Ügyintézés felületén  (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap)  keresztül 

Elektronikus formában benyújtott felvételi kérelem esetében a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok eredetijének személyes bemutatására a 2023/2024-es tanév kezdetekor is sor kerülhet.  

Fontos, hogy az általános iskolai beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat mindkét törvényes képviselő aláírásával ellátva kell benyújtani. 

Szükséges dokumentumok: 

Ha a szülőnek nincs ettől eltérő szándéka, a kötelező felvételt biztosító körzetes iskola a gyermeket hivatalból felveszi. Ebben az esetben csak egy megerősítést kell küldeniük a KRÉTA e-Ügyintézés felületén keresztül, vagy más módon. (Segédletek: prezentáció, kitöltési útmutató A szülőnek nyilatkoznia kell arról, hogy a gyermeke életvitelszerűen a tartózkodási helyen lakik. A nyilatkozatot a szülő büntetőjogi felelőssége tudatában teszi.  

Egy gyermek jelentkezését csak egy intézménybe küldheti be a szülő. 

Az adott évben tanköteles korba lépő sajátos nevelési igényű gyermeket a szakértői véleményben kijelölt iskola hivatalból felveszi. 

Ha az iskola az összes felvételi kérelmet helyhiány miatt nem tudja teljesíteni, az érintett csoportba tartozók között sorsolás útján dönt.  

Amennyiben további helyekre lesz lehetőségünk jelentkezőket felvenni, az elbírálásnál előnyt élveznek a hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű, valamint a különleges helyzetű tanulók. 

Különleges helyzetnek minősül, ha  

  • a gyermek szülője, testvére tartósan beteg vagy fogyatékkal élő,  
  • a leendő elsős testvére iskolánk tanulója,  
  • munkáltatói igazolás alapján szülőjének munkahelye az iskola körzetében található,
  • vagy lakhelye (tartózkodási helye) az iskola 1 km-es körzetében található. 

    A gyermek felvételéről az intézményvezető dönt. (Nkt. 50.§(1))  

    Magyar állampolgárságú tanköteles tanuló, amennyiben külföldön kívánja folytatni tanulmányait, be kell jelentenie az Oktatási Hivatalnak. 

    Nem magyar állampolgár kiskorú akkor tanköteles, ha 

    • befogadott jogállású 
    • jogerősen Magyarországon tartózkodik 
    • bevándorló, letelepedett jogállású 

    Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülő felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el. 

    A tankötelessé váló gyermekek beiratkozásáról szóló részletes tájékoztató a Közép-Pesti Tankerületi Központ honlapján is elérhető. (https://kk.gov.hu/kozeppest) 

     

    Bemutatkozik a Kaffka  (Közép-Pesti Tájoló)

     

    Kaffka

    Iskolánk évfolyamonként 2-2 osztállyal működik. Családias, kellemes légkör jellemzi intézményünket. Fontos feladatunknak tekintjük a környezettudatos nevelést, így évek óta büszkén viselhetjük az Örökös ÖKO iskola címet. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra, így már ezüst fokozatú tehetséggondozó iskola vagyunk.

     

    Alsó tagozat

    A gyermekek életében, pszichikai fejlődésében meghatározó szerepe van az iskolában eltöltött első éveknek. Fontosnak tartjuk, hogy elsős diákjaink számára minél könnyebb legyen az óvodából iskolába való átmenet, ezért fokozott törődéssel és figyelemmel, sok-sok játékkal vezetjük be az elsősöket az iskolai életbe. Tanítóink a gyerekek teherbírásához, képességeik fejlettségéhez mérten sok mozgásos és manuális tevékenységgel színesítik a tanórákat.

    Heti 5 matematika óra segíti a gyerekek logikus gondolkodásának, számolási készségének fejlődését. A testnevelést heti 5 órában tanítjuk, melyből egy tenisz.

    Guruló rendszerben dolgozunk, így mindkét tanító néni tanórákon és napköziben is találkozik a gyerekekkel.
    Tanórák alatt a tudás átadása, a délutáni tanulási idő alatt annak irányított elmélyítése történik. A napi levegőzést tágas udvarunk biztosítja, a testnevelés órákon kívül is kiemelt helye van nálunk a mindennapi mozgásnak, sportnak, különóraként megjelenik a foci, kosár, atlétika, rocky, karate, aikido is.

    Újraindultak az alsó tagozatos beszéd- és kiejtésorientált angol tehetséggondozó foglalkozásaink.

    Minden évfolyamon tartanak a tanítók tehetséggondozó foglalkozásokat, melyekből érdeklődési körüknek megfelelően választhatnak a gyerekek (pl.: társasjáték, matematika, mesejáték, sakk, kézműves, bábjáték, robotika, tömegsport, stb).

    Egyéni foglalkozás keretében minden osztályban heti rendszerességgel felzárkóztatást is végeznek tanítóink.
    A szakmai munkát fejlesztőpedagógus, logopédus, gyógytestnevelő, iskolapszichológus segíti.
    Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink szeressenek iskolába járni, élvezzék a tudás megszerzését, megmaradjon bennük a gyermeki kíváncsiság, nyitottság. Hisszük, hogy harmonikus, kiegyensúlyozott légkörben lehet eredményes a tanulás, a problémamegoldó képesség, a kreativitás, a szociális készségek fejlesztése. Tanítói oktató-nevelő munkánk komplexen alkalmazkodik a gyermekek érettségéhez, igényeihez, hogy egyéni képességeiket kibontakoztatva sikerélményeken keresztül, megfelelő önbizalommal, tudással, közösségi háttérrel vágjanak neki a felső tagozatnak. Folyamatos megbeszélésekkel, beszélgetésekkel, iránymutatással hangsúlyt helyezünk a különbözőségek elfogadására és ezzel párhuzamosan az együttélés szabályainak betartására a közösségben.

    Fontosnak tartjuk, hogy az iskolai környezetben és abból kilépve is építsük az osztályközösséget, az iskolai közösséget, így a tanév során sokféle iskolai program várja a gyerekeket. Hagyományaink közé tartoznak a játékdélutánok, sportversenyek, túrák, vetélkedők, kézműves programok, témahetek, jeles napokhoz kapcsolódó foglalkozások, iskolai ünnepeink, osztálykirándulás, erdei iskola, túrák, színház- és múzeumlátogatások, Kaffka-nap, nyári táborok…

    Céljainkat a gyermekek érdekében csak a szülők és a pedagógusok közvetlen, bizalomteljes, kiegyenlített és kölcsönös tiszteleten alapuló kommunikációjával tudjuk megvalósítani.