Intézményünk az idei évben is megrendezte a pályaorientációs projektnapot. Törekszünk arra, hogy a jelenkor kihívásainak megfelelő kompetenciákkal vértezzük fel tanítványainkat, és olyan tudásmagokat ültessünk el, amelyek segítségével a jövőjük formálását támogathatjuk.
A felső tagozatban az elmúlt években kidolgoztunk egy évfolyamokra lebontott, a korosztályok sajátosságainak megfelelő programcsomagot, így az egymásra épülés, folytonosság biztosított.
Az ötödik évfolyamon a foglalkozások kialakulása, ősi mesterségek, kihalt és modern szakmák megismerése a cél. A hatodik évfolyam a rokonságban, közvetlen környezetben előforduló szakmák feltérképezése az elsődleges feladat. A hetedik évfolyamtól egyre inkább a pályaválasztásra helyezzük a hangsúlyt, így a középiskolai és felvételi rendszerrel ismertetjük meg a gyerekeket.








Iskolánk alsó tagozatos tanulói a tanító nénik segítségével ismerkedtek meg a különböző szakmákkal. Beszélgettek a szakmaválasztás szempontjairól, a legfontosabb, a legelismertebb, a legkifizetődőbb… szakmákról.
Az első osztályban szó volt a kicsikhez legközelebb álló foglalkozásokról, szükséges eszközeikről. Aztán cukrászokká változtak, készítettek magunknak sapkát, majd kókuszgolyó gyártásba fogtak.
Második osztályban beszélgetéssel kezdődött a nap a foglalkozásokról, majd a cukrász, a buszvezető, a marketinges (reklám, plakátkészítés), a ruhatervező és az építész szakmák kipróbálása következett. Készítettek kókuszgolyót, mint cukrászok és profi módon parkoltak a busszal egy számítógépes játék segítségével. Ezután a fiúk sportruhát tervezhettek papír öltöztető babákon, míg a lányok a vagány szereléstől a báli ruháig mindent. A másik osztályban Mekk Elek kontárkodásaival indult a nap. Jó néhány régi és mai foglalkozás szóba került. Gyűjtögették a tulajdonságokat, aztán az ügyességet, gyorsaságot, összedolgozást tesztelték, kis pipettákkal kellett befőttes üvegekbe vizet szállítani a terem egyik végéből a másikba. Végül pedig puffasztott kukoricakukackákból építkeztek.
A harmadik évfolyamon egy fantasztikus dietetikus hallgató tartott előadást. A gyerekek szintjének megfelelő bemutatóval és életkoruknak megfelelő tippelős játékkal tette színessé a napunkat. A tanulók kérdésekkel, élménybeszámolóval kapcsolódtak be a foglalkozását bemutató interaktív beszélgetésbe. Később más foglalkozásokról is szó esett. Azokhoz terveztek játékot, illetve foglalkozást bemutató versillusztrációk készültek.
Negyedik osztályban beszélgetéssel indítottak: Milyen foglalkozásokat ismernek, milyen munkát végeznek a szülők, milyen szakmák érdeklik Őket, milyen elképzeléseik vannak a jövőt illetően? A Mekk Elek mese egyik epizódját itt is megnézték, ami után Ők maguk terveztek és rajzoltak meg cégéreket a különböző mesterségekhez. Játszottak „Mesterségem címere” játékot is. A párhuzamos osztályban megnéztek két rövid videót, az egyik azt mutatta be, mi lenne velünk „kétkezi munkások” nélkül. Tanulságos volt a gyerekeknek, Majd csoportokban kipróbáltak néhány szakmát: „tornyot építettek”, „burkoltak” és reklámplakátot készítettek űrkutató, tudós, informatikus, tudósító és mérnök állások ajánlásával.
A képeken nagyon jól látszik, hogy milyen jókedvűen, mókásan és lelkesen telt a nap mindenki számára!








