Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Kapcsolat

Dokumentumok

Kréta

1%

Iskolánkban közel 20 éve hagyomány a Föld hete programja. Az elmúlt három évben megtörtük a sorozatot: két évig a koronavírus miatt online programot szerveztünk, majd a következőben az országosan kiírt fenntarthatósági témahéthez kapcsolódtunk. Az idén visszatértünk a felső tagozatban ahhoz a formához, amelyet hosszú éveken át örömmel szerveztünk.

A programokra a természettudományi munkaközösség tagjai és a gyerekek már hetekkel korábban elkezdtek készülni. A pedagógusok minden délutánra külön forgatókönyvet készítettek, a gyerekek pontgyűjtő plakátokat, és pontokat rajzoltak, vágtak. [kép a plakátokról]

A Föld hete a Föld napjához kapcsolódó hét, és ennek jegyében minden tanítási nap délutánján programokat szervez a természettudományi munkaközösség. A program örök célkitűzése, hogy a természetvédelem jegyében megmozgassunk minél több kompetenciaterületet, miközben a gyerekek az együttműködést is gyakorolják.

Ebben az évben is minden nap, minden osztály egy-egy csapattal képviseltette magát. Az öt program a következő volt:

  • Szemléletformáló és Újrahasználati Központ meglátogatása: ismerkedés a hulladékpiramis fogalmával, és a tevékenységekkel, amelyet a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. elvégez a városunk rendezése érdekében.
  • Palackból fonál: a műanyag palackok egy egyszerű eszköz segítségével fonallá alakíthatók, amelyek használatát is átgondoltuk. A gyerekek az eszközöket elkészítették, de a fonal nem lett tökéletes, viszont az elszántak még ebben a tanévben újrapróbálják.
  • Az akadályverseny alkotással összekötött szellemi próbákból állt. A témával a hulladék és szemét fogalmának elválasztását, a veszélyes hulladék kezelésének megértését, és mindezek létrejöttének prevencióját céloztuk meg.
  • A sportversenyen ügyességi pályákat teljesítettek a gyerekek, amelyek mögött egy-egy történet húzódott, amely a szemét és hulladék fogalmához kötődött.
  • A záró programban kísérletezhettek a gyerkőcök, víztisztításra, szemét kémiai vizsgálatára került sort.

Az osztályok versenyben álltak egymással, amely elsődlegesen a részvételen, aktivitáson, magatartáson alapult, de a hangsúlyt az örömmel tett erőfeszítésből fakadó tanulásra fektettük.